تهران در وضعیت هشدار | احتمال غیرحضوری شدن مدارس در روز یکشنبه

بر این اساس توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به مشکلات ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت تردد از ماسک مناسب استفاده کنند.
تهران در وضعیت هشدار | احتمال غیرحضوری شدن مدارس در روز یکشنبه
کد خبر : ۵۱۴۳۹

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با صدور هشدار زرد پایداری جو از بازگشت آلودگی هوا به پایتخت خبر داد و گفت: افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از سوم تا پنجم آذرماه از حضور در فضای باز خودداری کنند.

حامد یزدی مهر با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی تا یکشنبه پنجم آذر در بعضی ساعات عصر و شب و اوایل روز شاهد سکون نسبی و پایداری جو خواهیم بود، افزود: در این شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان، بخصوص ساکنین نیمه جنوبی و نواحی مرکزی تهران بویژه اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، تهرانسر، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب پردیس این است که در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای از حضور در فضای باز خودداری کنند.

یزدی مهر با اشاره به اینکه کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم سبب افزایش بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت می‌شود، گفت: بر این اساس توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به مشکلات ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت تردد از ماسک مناسب استفاده کنند.

گفتنی است تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس تهران در روز یکشنبه پنجم آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است اما با افزایش میزان آلایندگی انتظار می‌رود برخی از مدارس تهران فردا غیرحضوری شوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر